2/06/2012

خبر از آینده خونین عرب :

خبر از آینده خونین عرب :

سپس فتنه ای سربرآورد كه سخت لرزاننده ، درهم كوبنده و نابود كننده است ، كه قلبهایی پس از استواری می لغزند ، و مردانی پس از درستی و سلامت ، گمراه می گردند ، و افكار و اندیشه ها به هنگام هجوم این فتنه ها پراكنده ، و عقاید پس از آشكارشدنشان به شكّ و تردید دچار می گردد .

آن كس كه به مقابله با فتنه ها برخیزد كمرش را می شكند ، و كسی كه در فرونشاندن آن تلاش می كند ، او را در هم می كوبد . در این میان ، فتنه جویان چونان گورخران ، یكدیگر را گاز می گیرند ، و رشته های سعادت و آیین محكم شده شان لرزان می گردد ، و حقیقت امر پنهان می ماند . حكمت و دانش كاهش می یابد ، ستمگران به سخن می آیند ، و بیابان نشین ها را در هم می كوبند و با سینه مركب های ستم ، آنها را خرد می نمایند . تك روان ، در غبار آن فتنه ها نابود می گردند و سوارانِ با قدرت در آن به هلاكت می رسند . فتنه ها ، با تلخی خواسته ها وارد می شود ، و خون های تازه را می دوشد ، نشانه های دین را خراب ، یقین را از بین می برد . فتنه هایی كه افراد زیرك از آن بگریزند ، و افراد پلید در تدبیر آن بكوشند .

آن فتنه ها پر رعد و برق و پر زحمت است ، در آن پیوندهای خویشاوندی قطع شده ، و از اسلام جدا می گردند . فتنه ها چنان ویرانگرند كه تندرست ها بیمار ، و مسكن گزیدگان كوچ می كنند ، در آن میان ، كشته ای است كه خونش به رایگان ریخته ، و افراد ترسویی كه طالب امانند ، با سوگندها آنان را فریب می دهند ، و با تظاهر به ایمان آنها را گمراه می كنند .

* رهنمودها در مقابل فتنه ها :

پس سعی كنید كه شما پرچم فتنه ها و نشانه های بدعت ها نباشید . و آنچه را كه پیوند امّت اسلامی بدان استوار ، و پایه های طاعت برآن پایدار است ، برخود لازم شمارید، و بر خدا ، ستمدیده وارد شوید نه ستمگر ؛ و از گرفتار شدن به دام های شیطان ، و قرار گرفتن در وادی دشمنی ها بپرهیزید ، و لقمه های حرام به شكم خود راه ندهید . شما برابر دیدگان خداوندی قرار دارید كه گناهان را حرام كرد و راه طاعت و بندگی را آسان فرمود .

Hiç yorum yok: